Jopa kultinomaisen asiakaskunnan omaava, fantasiaminiatyyrejä ja niiden ympärille luotuja pelejä suunnitteleva Games Workshop Group kommentoi omaa liiketoimintaansa vuoden 2020 vuosikertomuksessa vapaasti suomennettuna näin: aiomme kunnianhimoisesti jatkaa asiakkaidemme osallistamista sekä inspiroimista tuotteidemme kautta, ja aiomme tehdä sitä ”ikuisesti.”
Games Workshop Group (GMWKF) on yrityksenä erinomainen esimerkki Finlandian käyttämästä laatuyhtiöstrategiasta. Ensinnäkin Games Workshop omaa erittäin korkeat alalle tulon esteet tuotevalikoimansa puolesta. Yritys keskittyy erittäin pieneen ”niche”-markkinaan ja tiiviiseen sekä täten uskolliseen asiakaskuntaan.
Asiakkaat käyttävät vuorokausia maalatakseen sekä tehdäkseen miniatyyrejä, ennen kuin pääsevät edes niillä pelaamaan. Yrityksellä ei olekaan suoria kilpailijoita markkinoilla ja toimii käytännössä monopolina omalla alallaan.
Näihin asioihin perustuen Games Workshop voi asettaa päätä huimaavat katteet, jotka tuovat turvamarginaalia yhtiön tulevaisuuteen. Lisäksi yrityksen kasvu on ollut voimakasta, ja kuluttajien käyttäessä enemmän rahaa harrastuksiinsa ja vapaa-aikaan saa kasvu tukea tästä trendistä. Osingonmaksut ovat myös kasvusuunnassa, vaikka yrityksellä ei ole tarkasti spesifioitua osingonmaksupolitiikkaa.